Yoga i små, personliga grupper

Hos oss yogar vi i mindre grupper kring 10 personer, vilket gör våra klasser omhändertagande och personliga. Det gör också att instruktören kan uppmärksamma och hjälpa alla deltagare på ett annat sätt än i stora grupper. 

Det går även att boka privatlektioner i yinyoga.

Saltyoga hittar du här.

Yogasalen

Barre

Barre är en träningsform inspirerad av balett, yoga och pilates. Träningen görs med enklare vikter och kroppen som främsta redskap. Fokus ligger på styrkeövningar varvat med balans och flexibilitetsmoment som tränar hela kroppen. Perfekt för dig som vill bygga en stark, uthållig och rörlig kropp!

Ingen tidigare danserfarenhet krävs och övningarna går att anpassa till din nivå.

Tid: Måndagar, Tisdagar, Onsdagar och Fredagar 11.45-12.30

        Tisdagar och Fredagar 17.30-18.15; Onsdagar 18.15-19.00

Lärare: Sanna Ansaldo

Pris 45 min:  150 kr, klippkort 10 ggr: 1195 kr

Headstand – huvudstående

En rolig och utmanande yogaklass med målet att lära sig grunderna för att bemästra ett huvudstående. Klassen inkluderar uppvärmning, flow och stretch genom funktionella övningar för att öva upp styrkan och flexibiliteten som hjälper dig att ta dig upp i ett huvudstående. En komplett yogaklass där hela kroppen tränas.

Tid: Lördagar 15.30-16.30

Lärare: Sanna Ansaldo

Pris 60 min:  150 kr

Ashtangayoga

Ashtanga yoga är en dynamisk yogaform från Mysore, södra Indien. En fast serie ställningar (asanas) binds ihop med en viss andningsteknik (ujjayi) tillsammans med specifika rörelsesekvenser som utförs i takt med andningen (vinyasa).

Andningstekniken och rörelserna i kombination med så kallade kroppslås (bandhas) gör så att du svettas. Svettningen gör dig mer flexibel och hjälper dig att rensa ut gifter och slaggprodukter.

Huvudfokus ligger på andning, koncentration och medveten närvaro. Med regelbunden praktik blir du också vig, stark och vältränad.

 

På måndagar kl 17.30 -19 har vi Fortsättningskurs i Ashtanga Yoga.

Kundaliniyoga (kurs)

Vill du bli piggare, mindre stel och mindre stressad? Då kan kundaliniyoga/medicinsk yoga vara något för dig. Under terminen får du lära dig kundaliniyoga och medicinsk yoga som bland annat är avstressande, mjukar upp lederna, ökar ditt energiflöde och stillar tankarna. Yogapassen passar såväl nybörjare som vana yogis och består av enklare fysiska övningar som kan anpassas efter behov, andningsövningar, meditation och ibland mantrasång. Du kan välja mellan att gå hela terminen (18 ggr) eller kortkurser à sex gånger. Även drop-in i mån av plats. Kursstart tisdagen den 14 januari. Pröva första gången för 100 kronor. Vill du fortsätta så dras beloppet av från kursavgiften.

Tid: Tisdagar kl 19-20.30 med start den 14 januari (uppehåll på sportlovet och påsklovet.)

Lärare: Michelle Wahrolén, certifierad kundaliniyoga- och meditationslärare samt instruktör i medicinsk yoga

Pris: 2000 kronor för hela terminen (18 ggr), 950 kronor för sex gånger. 200 kronor drop-in

PAUSAD TILLSVIDARE


Anmälan och kontakt: Michelle Wahrolén, michelle@wahrolen.se, tel 0709-42 19 43. Facebooksida: @michellesoulsister
Varmt välkommen!

Yinyoga

Yinyoga är en härlig lugn form av yoga som passar alla människor och kroppar: nybörjare, stelisar och vana yogisar. Yinyoga är en blandning av hatha-yoga, traditionell kinesisk medicin och meditation. Vi stannar länge i positionerna för att komma åt bindväven, myofascian, ligamenten, skelettet och de inre organen. Vi utgår från meridianerna, kroppens energibanor som löper i bindväven. Yinyoga är precis som annan yoga – men också dess motsats. Yinyogan undviker ”perfektionen” i en slut-position. I stället för att använda kroppen för att komma in i positionerna använder vi positionerna för att ”komma in” i kroppen. Yinyoga är ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet som löpning, styrketräning och mer dynamiska yogaformer. Den har visat sig hjälpa ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad livsstil och högt tempo. Under det här passet öppnar vi sakta upp stela höfter, baksidor av ben och vader så att de blir smidigare och mer elastiska.

Avstressande Yoga

Vi använder rörelse och andning för att komma åt det parasympatiska och sympatiska nervsystemet..
Under en timme går vi tillsammans in och jobbar djupt in i nervsystemet.
Vi jobbar inte bara med symptom, vi tar bort roten till stress.

Inga förkunskaper krävs; passar både för nybörjare och van yogi.

Fredrik har i nio år rest jorden runt för att lära sig mer om hur hjärnan påverkar vårt dagliga liv.
Hans lärare har varit bl a  Eckhart Tolle, Wim Hof, Tony Robbins, Anand Mehrotra.

Tid: Torsdagar 18.00-19.00 FLYTTAT TILLSVIDARE TILL SALTRUMMET, se Saltyoga

Lärare: Fredrik Sevelin

Pris 60 min:  250 kr.

Immunstärkande Yoga

Radboud studien från 2014 visar att en specifik andningsmetod ökar vita blodkroppar vilket är grundläggande för ett starkt immunförsvar.

Fredrik kommer under en timme instruera er hur denna metod används och appliceras.

Efter passet kommer ni ha grundläggande kunskaper för att kunna utföra metoden på er själva och även visa nära och kära hur metoden kan användas för ett starkare immunförsvar.

När studenterna kan tekniken så tar en session ca 20 min för att höja antalet vita blodkroppar.

Tid: PAUSAD

Lärare: Fredrik Sevelin

Pris 75 min:  250 kr.