Yoga i små, personliga grupper

Hos oss yogar vi i mindre grupper upp till 10 personer, vilket gör våra klasser omhändertagande och personliga. Det gör också att instruktören kan uppmärksamma och hjälpa alla deltagare på ett annat sätt än i stora grupper. 

I yogasalen kan du även träna den populära träningsformen Barre Flow flera gånger per vecka.

Det går även att boka privatlektioner i yinyoga.

Saltyoga hittar du här.

Barre Flow

Barre är en träningsform inspirerad av balett, yoga och pilates. Träningen görs med enklare vikter och kroppen som främsta redskap. Fokus ligger på styrkeövningar varvat med balans och flexibilitetsmoment som tränar hela kroppen. Perfekt för dig som vill bygga en stark, uthållig och rörlig kropp!

Ingen tidigare danserfarenhet krävs och övningarna går att anpassa till din nivå.

Tid:  Onsdagar 18.15-19.15 (60 min) och Söndagar 19.15-20.15 (60 min)

Lärare: Sanna Ansaldo

Pris 60 min:  180 kr, klippkort 10 ggr: 1450 kr

Hathayoga

Hathayoga är en av de äldsta formerna av yoga och är grunden till många populära och nyare former av yoga.
Hatha är en lugn yogaform med tid för reflektion och stillhet i dess asanas – positioner. Under en hathaklass får du röra kroppen mjukt i både stående och sittande positioner.
En nyckel inom hathatraditionen är andningen som flätas samman med rörelser men också utövas sittandes eller liggandes. Du får möjlighet att stilla kroppen och sinnet och öva dig på närvaro och medvetenhet.
Hathayoga passar såväl nybörjare som mer vana yogautövare och är också ett bra komplement till annan fysisk träning.

Tid: Onsdagar 11.45-12.45 

Lärare: Diana ”Py” Ionescu 

Pris: 180 kr, klippkort 10 ggr 1450 kr

Vinyasa Flow

Vinyasayoga är en utveckling av den dynamiska yogaformen Ashtanga. Vinyasayoga innefattar traditionellt flera repetitioner av solhälsningen som värmer upp kroppen och förbereder för resterande asanas (övningar). Precis som Ashtangayoga, inkluderar Vinyasa positioner och övergångsrörelser, länkade tillsammans med medveten andning. Passar dig som vill ha en mer fysisk utmanande yogaklass. Nivå: För alla

Tid: Måndagar 18.30-19.45 (75 min), Tisdagar 12.00-13.00

Lärare: Sanna Ansaldo 

Pris: 180 kr, klippkort 10 ggr 1450 kr

Rocket Vinyasa 

Rocket Vinyasa Yoga är en lekfull, snabbt flödande och fysiskt utmanande praktik baserad på Ashtanga Vinyasa Yoga, skapad av Larry Schultz.

Rocket innehåller många spännande armbalanser, inversioner och bakåtböjningar. Rocketyogan är en mer lekfull form av ashtanga, med fler utmanande positioner och mycket mer flow.

Precis som i Ashtanga och Vinyasa är andning och bandhas centrala begrepp, men framför allt stimulerar Rocket det som är energigivande och roligt med yoga.

Tid: Fredagar 18.30-19.30 (60 min)

Lärare: Sanna Ansaldo 

Pris: 180 kr, klippkort 10 ggr 1450 kr

Mindfulness och Medveten Rörelse

En mjuk träningsform som hjälper dig att komma ner i varv, bli mer medveten om din kropp & andning. Mindfulness ger dig verktyg för att stressa ner & sätter fart på må-bra hormoner & sänker pulsen som gör att man känner sig mer avslappnad i både huvud & kropp. Emma kommer även utbilda i lymfatisk egenvård för kroppen. Lymfsystemet är vårt reningssystem som rensar ut slagg & vätska, som kan göra att vår kropp blir spänd & svullen.

Tid: Lördagar ojämna veckor kl 11.00-12.00 PAUSAD TILLSVIDARE

Lärare: Emma Larsson 

Pris: 150 kr

Yinyoga Privatlektion

Yinyoga är en härlig lugn form av yoga som passar alla människor och kroppar: nybörjare, stelisar och vana yogisar. Yinyoga är en blandning av hatha-yoga, traditionell kinesisk medicin och meditation. Vi stannar länge i positionerna för att komma åt bindväven, myofascian, ligamenten, skelettet och de inre organen. Vi utgår från meridianerna, kroppens energibanor som löper i bindväven. Yinyoga är precis som annan yoga – men också dess motsats. Yinyogan undviker ”perfektionen” i en slut-position. I stället för att använda kroppen för att komma in i positionerna använder vi positionerna för att ”komma in” i kroppen. Yinyoga är ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet som löpning, styrketräning och mer dynamiska yogaformer. Den har visat sig hjälpa ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad livsstil och högt tempo. Under det här passet öppnar vi sakta upp stela höfter, baksidor av ben och vader så att de blir smidigare och mer elastiska.